Oscar Properties har tillträtt Stettin 7 på Gärdet i Stockholm

Oscar Properties Stockholmsprojekt Stettin 7 som delägs via intresseföretaget Oscar Properties AB har tillträtts vilket innebär att Oscar Properties AB under fjärde kvartalet 2014 kommer påbörja byggnationen av 170 nya bostäder på Gärdet i Stockholm som uppförs i samarbete med den prisbelönta danska arkitektbyrån BIG (Bjarke Ingels Group).

”Att bidra med arkitektur i form av 170 moderna bostäder, på bästa läge, i Stockholms innerstad är något vi alla på Oscar Properties ser mycket fram emot. I nuläget projekterar vi för fullt och jag är mycket nöjd med det som ligger på ritbordet”, säger Oscar Properties VD Oscar Engelbert

Oscar Engelbert, grundare och vd Oscar Properties, 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se

Oscar Properties grundades 2004 av Oscar Engelbert med visionen att skapa moderna bostäder så unika att människor aktivt skulle söka sig till dessa vid valet av nytt boende. Modern design och arkitektur med utgångspunkt i varje enskild byggnads historia, förenat med ett unikt utbud av kringtjänster baserat på en djup förståelse för hur människor vill leva och bo, har allt sedan dess varit kärnan i verksamheten. Gruppen har sedan start utvecklat och sålt bostadsfastigheter för cirka 4 mdkr och producerat cirka 700 bostäder i Stockholm, genom konvertering eller nyproduktion. Projektportföljen uppgår till cirka 1 900 bostäder, varav cirka 450 bostäder är under pågående produktion. Bolagets stam- och preferensaktier handlas på NASDAQ OMX First North Premier och dess Certified Adviser är Avanza Bank. För mer information om Oscar Properties, vänligen besök www.oscarproperties.se

Anmäl intresse