Oscar Properties får avslag på rekonstruktionsansökan

Oscar Properties Holding AB (publ) (”Oscar Properties” eller ”Bolaget”) har idag fått besked att Svea hovrätt avslår Bolagets rekonstruktionsansökan.

Hovrätten har fattat beslut om att avslå Bolagets rekonstruktionsansökan. Bolaget avser att överklaga till Högsta domstolen då rättsexperter anser att rekonstruktion bör beviljas.

”Vi har rättsexperter som har lämnat rättsutlåtande om att rekonstruktion bör beviljas, dessutom har styrelsen nu utökats med två personer så att Bolaget numera har behöriga företrädare. Det sades vara ett hinder tidigare. Som svar på fråga från aktieägare säger jag: ja, vi har en plan för framtiden! ” säger Richard Bagge, Bolagets VD.

Bolagets arbete med frivillig rekonstruktion genom att avveckla skulder genom skuldkonvertering och säkra tillgångar fortsätter. Ett erbjudande till moderbolagets fordringsägare beräknas kunna presenteras senare i sommar.

För frågor, vänligen kontakta:

Richard Bagge, verkställande direktör och styrelseledamot

e-post: richard.bagge@oscarproperties.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 juli 2024 kl. 17:45 CEST.

Om Oscar Properties

Oscar Properties är ett fastighetsbolag med fokus på förvaltning och projektutveckling. Vi köper, förvaltar, utvecklar och säljer fastigheter med attraktiva lägen över hela Sverige, med den långsiktiga strategin att vara aktiv inom både förvaltning, nyproduktion och omvandling.